A linképítés a weboldalára mutató hiperhivatkozások (vagy „backlinkek”) megszerzése azzal a céllal, hogy növelje a weboldal tekintélyét és láthatóságát az organikus keresési eredményekben. A linképítés SEO-értéket kínál a tekintélyjelzések és a hivatkozási forgalom formájában.
A linképítés gyakori típusai
A backlinkek „építésének” számos módja van – ezekről a cikk későbbi részében beszélünk. De magas szinten a leggyakoribb linképítési stratégiák közé tartoznak:
- Közvetlen vagy e-mailes kapcsolatfelvétel
- Tartalommarketing
- Blogolás
- Vendégblogolás
- Útmutatók vagy eszközök készítése
- Forrásoldalak
- PR-kampányok lefolytatása
- Törött linkek javítása
Ezek a leggyakoribb linképítési tippek, amelyeket a legtöbb útmutatóban megemlítenek. Ezek a stratégiák viszonylag könnyen érthetőek, de a linképítési taktikák sikere nagyban függ az Ön piacának, tartalmának és iparágának versenyképességétől.
A linképítés előnyei a weboldalak számára
Hogyan segíti tehát a linképítés a SEO-t a webhelye számára?
A linképítés egy olyan SEO-technika, amely segít a webhelytulajdonosoknak növelni az organikus keresési rangsorukat azáltal, hogy relevanciajelzéseket ad és tekintélyt kölcsönöz a webhelynek. A minőségi backlinkek nagy száma segít a Google-nek abban, hogy weboldalát hitelesnek tekintse.
Íme, miért fontos a linképítés a SEO szempontjából:
- Hitelesség – A minőségi backlinkek lényegében a releváns webhelyek bizalmi szavazatai, amelyek azt állítják, hogy webhelye hasznos, pontos és vonzó információkat nyújt. Ezáltal webhelye kedvezőbbnek tűnik a keresőmotorok számára.
- Rangsorolás – A webhelyére mutató magas DA-értékű backlinkek nagy száma javíthatja webhelye kulcsszavas rangsorolását, és ezáltal láthatóságát a keresési eredményekben.
- Forgalom – A más webhelyekről származó backlinkek segíthetnek további felhasználókat (azaz forgalmat) irányítani az Ön webhelyére.
- Bevételek – A visszautalások több bevételi lehetőséget és értékesítést jelenthetnek az átirányított forgalom révén.
- Teljesítmény – A linképítés hozzájárulhat a jobb teljesítménymutatókhoz, mint például a saját webhely DA-értéke, kulcsszavas pozíciók, szerves megjelenések és így tovább.
- Partnerkapcsolatok – A linképítés és a kapcsolatépítés gyakorlata segíthet értékes kapcsolatokat és partnerségeket kialakítani más vállalkozókkal és bloggerekkel az Ön iparágában.
- Domain authority – Nagyszerű tartalmak létrehozása linkek szerzése céljából segíthet webhelye hatóságának kiépítésében, mind a nyilvánosság, mind a DA tekintetében.
- Tartalommarketing – A linképítés mint tevékenység gyakran blogolást, a közösségi médiában történő tartalommegosztást, e-mail kampányok futtatását stb. jelenti. Mindezek együttesen támogathatják a nagyobb tartalommarketing-stratégiáját.
Amennyiben további információkra kíváncsi a keresőoptimalizálással, vagy a linképítéssel kapcsolatosan, keresse fel a gaborwebstudio.hu weboldalt, ahol nem csak tippeket olvashat, de szakszerű kivitelezőt is talál.